Vanliga frågor

Har ni en butik som jag kan besöka?
Vi har ingen fysisk butik. Men ni är välkomna att komma förbi Kärrarp i Höör. Ring eller skicka mejl så du är försäkrad om att vi är hemma.

Hur skickas min order?
Vi använder flera olika leveranssätt för att skicka din order.
Det är mycket beroende på varan eller varornas storlek, vikt och andra egenskaper. Schenker, Postnord eller Bussgods kan användas för att snabbt och smidigt leverera din beställning.

Kan jag avbeställa min beställning?
Om du kontaktar oss så kan vi undersöka och kontrollera hur långt din order kommit i processen och om det går att annullera din order gör vi självklart det. Har din order redan åkt iväg från oss har du möjligheten att returnera din beställning, men då är det viktigt att tänka på att det är du som kund som står för returkostnaden. Du kan inte låta försändelsen ligga kvar hos ditt ombud eller neka att ta emot leveransen för att slippa betala returkostnaden.

Jag vill returnera min beställning, hur gör jag? Vad gäller vid öppet köp?
När du handlar hos Peenli Import Export AB har du som privatkund öppet köp i 30 dagar från den dagen produkten mottogs. För att ett återköp ska godkännas gäller följande förutsättningar:
– Produkten mottogs för maximalt 30 dagar sedan
– För full återbetalning ska varan kunna säljas på nytt och den ska därför ligga i sin originalförpackning
Du som kund bekostar alltid returfrakten och försändelsen ska skickas  till adressen som du får av oss
– Du som kund ansvarar för varan fram till att den kommer fram till oss

Can I order a product and have it delivered even if I don’t live in Sweden?
Please send us an email so we can see which possibilities we have